De heenreis!

7 maart 2016 - Nairobi, Kenia

Lieve mensen!

De heenreis zit er alweer op en Skip en ik zijn veilig aangekomen op Karen Camp, in een buitenwijk van Nairobi.

Vanmorgen vertrokken we met ongeveer 20 minuten vertraging van Schiphol, maar we kwamen ruim op tijd in Zürich aan om onze overstap te halen. De reis van Amsterdam naar Zürich stelde echt niks voor. Voor we beseften dat we onderweg waren, werd de landing al ingezet.

Vanuit Zürich zijn we met een iets groter vliegtuig naar Nairobi gevlogen. We vertrokken wederom met een kleine vertraging, maar we kwamen mooi op tijd aan. Onderweg konden we de tijd doden met films kijken, muziek luisteren en lezen. En, al lijkt niet iedereen dit nog te weten, je kunt ook nog met de medemens praten, dus Skip en ik hebben zelfs nog een paar woorden gewisseld.

Uitzicht op de Sahara!

Op deze foto zien jullie trouwens de Nijl door de Sahara stromen.

Eigenlijk is de hele reis super 'smooth' verlopen. We hebben nergens problemen gehad bij de douane of wat dan ook. Alles liep gewoon lekker en de tijd ging ook nog snel. Daarnaast een compliment voor Swiss Airlines (en ik word hier niet voor betaald) voor de goede service. We werden continu voorzien van voldoende snacks, een hele degelijke lunch en later nog wat lekkers te eten. Ook kwamen ze continu langs met drinken, waardoor de hele reis fysiek goed vol te houden was. Top!

Eenmaal aangekomen in Nairobi stond onze chauffeur, met de toepasselijke naam "Smiley" op ons te wachten. Hij lachte inderdaad veel en kon ons al veel vertellen over de stad. Een erg leuke kerel en gelukkig kon hij ook goed rijden, want het verkeer hier is nog uitdagender dan in Servië (waar ik afgelopen zomer zelf nog achter het stuur zat).

Smiley heeft ons veilig afgezet op Karen Camp, waar we in ieder geval de komende drie nachten doorbrengen. In de tussentijd hopen we in Nairobi onze research permit te kunnen regelen en ook nog het National Museum en andere attracties te kunnen bezoeken. Daarnaast is het natuurlijk een mooie gelegenheid om even te wennen aan het weer en andere omstandigheden.

Ik heb nog weinig gezien, maar vanuit het busje was het al wel duidelijk dat we in een hele andere wereld dan Europa zijn beland. De eerste ernstige tekenen van armoede, o.a. de grootste Slum van Afrika, hebben we al met eigen ogen gezien.

Ondanks dat hier veel ellende is, lijken de mensen zo op het eerste gezicht erg beleefd en vriendelijk. Ik ben er ook van overtuigd dat we hier een hele leuke tijd gaan hebben, al zullen we de komende week nog even flink moeten wennen.

Tot zover mijn eerste blog, echt vanuit Afrika!

Groet'n thuus!

1. Marijn:
    7 maart 2016
    Top Gijs! Ga maar eens lekker acclimatiseren ;) veel plezier!
  2. Marco:
    7 maart 2016
    Leuk hoor Gijs! Enjoy the Culture and differences in equality ;-)
  3. Bart:
    7 maart 2016
    Mooi man Gijs en Skip!, voor al die foto van boven de woestijn en de Nijl is echt heel vet!
    Ga idd maar eens lekker wennen daar, ik ben alvast benieuwd naar het volgende verhaal :)
  4. Merel:
    7 maart 2016
    Mooi dat de eerste dag zo lekker is verlopen! Ik verheug me ook alweer op het volgende verhaal :D
  5. Josje:
    7 maart 2016
    Fijn te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Succes met acclimatiseren en take care. Groeten, ook aan Skip.
  6. Merel Kramer:
    8 maart 2016
    Gave foto! ben benieuwd naar jullie avonturen
  7. Wilma:
    8 maart 2016
    Een mooie en spannende tijd voor je Gijs,ik kijk al uit naar het volgende reisverslag