Drukke markten en dode kippen.

19 maart 2016 - Eldoret, Kenia

Vandaag zijn we op de zaterdagmarkt geweest. Lekker druk en chaotisch! Je kunt er vanalles krijgen, van voedsel tot kleding tot elektronica. Paul had er 's ochtends al een kip voor ons gehaald. Zelf hebben we alleen wat groente en fruit gehaald. Als we zelf een kip hadden gehaald, hadden we het driedubbele moeten betalen, omdat we blank zijn, dus onze dank aan Paul is groot!

's Middags hebben we de kip geslacht, samen met Juma en Paul, die al veel vaker (letterlijk) met dit bijltje hebben gehakt. Dus nu zijn wij weer een ervaring en wat vlees rijker.

Morgen ben ik jarig, dus dan kunnen we lekker van de kip smullen. Vanavond gaan we het vast vieren met wat biertjes, samen met huisgenoten en Bahati, een jongen die ons op het kantoor helpt met ons onderzoek en verblijf.

Tot zover deze update. Foto's en meer verhalen volgen!

P.S. Volgende week zaterdag gaan we naar Lake Nakuru National Park en de maandag erop waarschijnlijk naar Kisumu, om Skips huisgenoot Annelie op te zoeken.

1. Skip:
    The Game
  2. Merel:
    19 maart 2016
    Leuk jongens! En veel plezier vanavond :)
  3. André:
    19 maart 2016
    Een gezellige avond met elkaar ! Wij drinken hier een oudejaarsborreltje op jou Gijs ! xx
  4. Sandra Grijsen:
    19 maart 2016
    Fijne avond en morgen een smakelijke verjaardag. Alvast gefeliciteerd.
  5. Hanneke cop:
    19 maart 2016
    Bij deze Gijs alvast gefeliciteerd met deze verjaardag die je niet gauw zult vergeten. Hopelijk heeft de kip van vanmiddag geen roet in het eten gegooid.... anders wegspoelen dus.
  6. Kees Jan:
    20 maart 2016
    Gefeliciteerd! Het zal een aparte verjaardag zijn. ;-)
    Ben je ook al actief met medestudenten en hebben jullie al scholen vanbinnen gezien? Ben benieuwd hoe het lesgeven daar is.
    Veel plezier!
    Kees-Jan
  7. Josje:
    21 maart 2016
    Hoi Gijs

Alsnog van harte! Proost en 'wie schrijft die blijft'... ;)
  8. Gijs Startman:
    21 maart 2016
    We hebben wel wat contact met andere studenten, maar niet heel veel, omdat wij officieel geen studenten zijn. Vorige week was er een vakantie, dus deze week gaan we kijken of we wat vakken kunnen volgen. Dan zullen we wel wat meer in contact komen met andere studenten.