Pannenkoeken, jarig zijn & onderzoeken.

21 maart 2016 - Eldoret, Kenia

Verjaardagskaartjes

Er zat de hele tijd al een pakketje in mijn tas, dat ik pas op 20 maart mocht openmaken. Toen het eindelijk zover was (meteen om 12 uur 's nachts dus), heb ik het opengemaakt.Er bleken allemaal kaartjes in te zitten van de hele familie. Superleuk! Ook zaten er tekeningen bij van de kleintjes in de familie. De kamer is nu dus mooi versierd met kaartjes en tekeningen. Het voelt steeds iets meer als een "thuis."

Voedsel

Zaterdagavond was lekker multi-culti. We hebben Paul geleerd hoe je Hollandse pannenkoeken moet bakken. Hij presteerde het zelfs om bij de eerste poging de pannenkoek perfect te 'flippen' door hem in de lucht te gooien! Het resultaat mocht er ook zijn. Alle huisgenoten vonden de pannenkoeken met chocopasta en banaan erg lekker!

Zaterdagavond kwam Bahati langs en hebben we een paar biertjes gedronken op mijn verjaardag. Het was een redelijk rustige avond, maar wel gezellig!

Zondag was zowaar nog rustiger. Ik heb toen vooral rustig aan gedaan, series gekeken, etc. 's Avonds hebben Paul en Skip een lange tijd in de keuken gestaan, om mij te verrassen met een feestmaal voor mijn verjaardag. En het resultaat mocht er zijn! Vanzelfsprekend hebben we de geslachte kip verorberd, maar er was ook watermeloen, rijst, een mix van aardappelen, uit en tomaat en nog meer lekkers.

Feestmaal

Het feestmaal! Verjaardag op z'n Afrikaans.

Het eten was enorm lekker en ik kan Skip en Paul niet genoeg bedanken voor het bereiden van dit feestmaal. Onder het eten hebben we ook veel gepraat en gelachen. Het was een erg gezellige avond.

Na het feestmaal hebben we nog even Game of Thrones gekeken en daarna was het hoog tijd om te gaan slapen.

Het Onderzoek

Maandagochtend zijn we weer richting kantoor gegaan om verder te werken aan het onderzoek. Mr. Jowi is inmiddels ook weer in Kenia, dus we hebben eerst even met hem gesproken. We hebben o.a. afgesproken dat we volgende week in Kisumu doorbrengen om middelbare scholen te bezoeken. Ook gaan we Annelie (huisgenoot van Skip) hier opzoeken, omdat zij maandag jarig is.

Het onderzoek schrijven en informatie zoeken is soms wat lastig, omdat de internetverbinding het regelmatig laat afweten, maar we werken gewoon wanneer we kunnen en waar nodig improviseren we erop los. Uiteindelijk zal het wel goed komen.

Schoolreisje

Er komt ook nog een leuke trip aan voor ons. Komende zaterdag gaat er een groep internationale studenten naar het bekende Lake Nakuru National Park en wij mogen mee! Het is nog onduidelijk of wij voor de studentenprijs (50KES) of de toeristenprijs ($80) naar binnen kunnen. Dat is dus ofwel 50 eurocent, ofwel 75 euro entree. Klein verschil!

We hebben wel besloten dat we hoe dan ook mee gaan, want dit schijnt één van de betere parken van Kenia te zijn en we willen toch wel heel graag op safari nu we hier toch zijn! We hopen hier ook mooie foto's te kunnen maken.

Dat was het wel weer zo'n beetje voor nu. Tot de volgende keer!

1. Kees Jan:
    21 maart 2016
    Hallo Gijs,
    Weer bedankt voor je stukje. Leuk om in Afrika pannenkoeken te eten! ;-)
    Ik zou wel graag de komende tijd wat meer inhoudelijke verhalen willen lezen en minder 'vakantie-achtige', snap je wat ik bedoel?
    Hoe dan ook: veel plezier!
    Kees-Jan
  2. Gijs Startman:
    21 maart 2016
    Die inhoudelijke verhalen komen zodra er wat meer inhoud is. Volgende week gaan we de eerste scholen bezoeken, dus daar zal ik sowieso uitgebreid op ingaan in de komende blogs.