Nog een paar nachtjes slapen!

3 maart 2016 - Eibergen, Nederland

Nog een paar nachtjes slapen en dan begint het grote avontuur. Vandaag ben ik nog even met mijn moeder in Enschede wezen shoppen. Ik heb o.a. nog een klamboe, anti-muggen spray en andere handigheidjes voor op reis gekocht.

Met deze laatste dingen in de pocket ben ik er eigenlijk wel klaar voor! Van mij mag het grote avontuur dan ook wel een keer beginnen.

Geheel volgens Afrikaanse traditie zijn een paar dingen nog een beetje onduidelijk. Het eerste punt is accommodatie, dat zit op dit moment in de "we gaan het zo spoedig mogelijk bevestigen/ mijn collega regelt dat/ komt wel goed" fase. Komt dus wel goed!

Daarnaast is het regelen van de "research permit" nog een beetje onhandig. Dit is een vergunning die wij nodig hebben om op alle scholen te mogen observeren, interviewen en andere zaken die we in het kader van ons onderzoek moeten doen.

De site van de organisatie waar we de permit online kunnen aanvragen ligt al een tijdje plat, dus in het ergste geval moeten we naar het kantoor in Nairobi om dit allemaal "offline" te regelen. Ook weer een leuk uitstapje dus. Komt ook wel goed!

Maandagochtend om 7:00 uur zou ons vliegtuig moeten vertrekken, dus we rijden 's nachts mooi op tijd weg uit Eibergen. Dan pikken we reisgenoot Skip op in Zutphen en begeven we ons richting Schiphol, om daar maar eens even uit te zoeken waar we precies moeten zijn en als het even kan nog een paar liter koffie drinken.

Dit was weer mijn tamelijk onsamenhangende verhaal voor deze keer. De volgende keer zal ik het onderzoek dat we gaan doen wat verder uitlichten, in huis-tuin-en-keuken taal. Wanneer? Dat weet ik nog niet precies. Meld je vooral aan voor de mailinglist, dan zie je het vanzelf verschijnen!

okdoei!

1. Merel:
    correctie: maandagochtend 7:00. Toch? :P
  2. Gijs Startman:
    3 maart 2016
    Scherp, Merel! Ik heb het aangepast.
  3. NietOscar:
    3 maart 2016
    The game. (En klinkt goed! VEEL PLEZIER START GIJSMAN!)
  4. Elke:
    Whiiii spannooond